New Tourism Object in Buleleng : Bukit Batu Kursi



Tourism Object Pura Batu Kursi in Pemuteran Buleleng Bali is one of the tourist attractions located in Pemuteran Village, Gerokgak District, Buleleng Regency, Bali, Indonesia. Tourism Object Pura Batu Kursi in Pemuteran Buleleng Bali is a bustling tourist spot with tourists on weekdays and holidays. This place is very beautiful and can give a different sensation to our daily activities.

Tourism Object Pura Batu Kursi in Pemuteran Buleleng Bali have charm of beauty and very interesting to visit. Buleleng not visit the Pura Batu Kursi Tourism Object in Pemuteran Buleleng Bali which has a beauty that is second to none. Tourism Object Pura Batu Kursi in Pemuteran Buleleng Bali is very suitable to fill your holiday activities, especially during long holidays such as national holidays, or other holidays. The beauty of Pura Batu Kursi Tour in Pemuteran Buleleng Bali is very good for all of you who are near or in the distance to visit the place of Pura Batu Kursi Tourism Object in Pemuteran Buleleng Bali in Buleleng city. 

Tourism Object Pura Batu Kursi in Pemuteran Buleleng Bali is a peak hill there is a temple in which there is a stone-shaped chair with a dimeter of about 20 meter. This hill is located right behind Pura Mutering Jagat or better known as Pura Pemuteran. To reach the top of the visitors must be willing to walk up hundreds of stairs along the 700 meters. Tourism Object Pura Batu Kursi is located in Pemuteran Village, Gerokgak District, Buleleng Regency, Bali, Indonesia. 


Bukit Batu Kursi,wisata ini sangat populer dikalangan traveller.Wisata Bukit Kursi ini merupakan objek wisata yang menyajikan pemandangan alam berupa perbukitan yang berada di daerah Pura Pemuteran, Desa Pemuteran, Kecamatan Gerokkgak, Buleleng.Jika dilihat di puncak Batu Kursi ini terdapat pura kecil yang sering dikunjungi umat Hindu untuk melakukan persembahyangan. . Wisata ini berada di ketinggian, kamu bisa melihat panorama biru Teluk Pemuaran yang sangat indah.Kamu juga bisa melihat perahu tradisional.Pada musim liburan wisata ini akan ramai wisatawan yang adatng tidak hanya dalam negeri ada pula turis yang datang ke tempat wisatawa.Turus yang adatng ke tempat ini biasanya menyusuri trekking.Musisi Bali juga pernah membuat sebuah video klip di tempat wisata ini yaitu Musisi Gus Teja. Untuk sampai ke puncak, pengunjung harus melalui anak tangga yang cukup banyak.Kamu juga tidak perlu kawatir untuk masalah fasilitas, karena fasilitas yang di sediakan oleh objek wisata ini cukup lengkap seperti parkiran yang luas, toilet, dan terdapat warung. . sumber : www.koranbuleleng.com indonesia360.net 25092017.1.3 . #indonesia360#indonesia360net #JelajahIndonesia#info#informasi#liburan#Bukitbatukursi#melali #anakhits #Indonesia#Indonesiatimur#seputarIndonesia#Indonesia#Nusantara#indonesiakeren #harustau#tahukahanda #fyi #tahukahkamu #info #follow4follow
A post shared by indonesia360.net (@indonesia360net) on

No comments:

Post a Comment