Purnama Beach


Purnama beach is one of the beaches on the island of Bali which is located in Sukawati, Gianyar. The beach is in full swing new tourist attraction because it has a uniqueness that is not owned other beaches in Bali.

Purnama beach has a beautiful garden that will remind you of Stonehenge in England. Stonehenge is the name for standing stones, here is not just one or two but many of stone. This is actually a pile of stones was actually a shrine commonly used by local communities to put prayer offerings.

Purnama beach could also be the location of a beautiful sunset photo capture. Because the place deserted, and yet many people are coming, so you do not need to be afraid of the moment photo 'destroyed' because passersby. 

Location: Purnama Beach, Sukawati, Gianyar, Bali, Indonesia

Pantai Purnama merupakan salah satu pantai di Pulau Dewata Bali yang berlokasi di Sukawati, Gianya. Pantai ini menjadi jujugan objek wisata baru karena memiliki keunikan yang tak dimiliki pantai pantai lain di Bali. . Pantai Purnama memiliki sebuah sebuah taman cantik yang akan mengingatkan anda pada Stonehenge yang ada di Inggris. Stonehenge adalah sebutan untuk batu berdiri, di sini tidak hanya ada satu dua melainkan banyak. Sebenarnya tumpukan batu ini sendiri sebenarnya adalah pelinggih yang biasa digunakan masyarakat setempat untuk menaruh sesajen sembahyang. . Pantai Purnama juga bisa menjadi lokasi menangkap foto sunset yang cantik. Karena tempatnya lengang dan belum banyak orang yang datang, sehingga anda tidak perlu takut moment foto yang 'dirusak' karena orang yang lalu lalang. . Lokasi : Pantai Purnama, Sukawati, Gianyar, Bali, Indonesia . . Regram photo from : @alenaphotography_ cc : @infogianyar_ @info.gianyar.bali . . #indonesia360net #exploregianyar #gianyar #sukawati #bali #pantaipurnama #Stonehengebali #explorebali #infowisata #infogianyar #spotfoto #exploreindonesia #pesonaindonesia #wonderfulindonesia #gnfi #lingkarindonesia #idpetualang #INDOTRAVELLERS #discoverindonesia #folkindonesia
A post shared by indonesia360.net (@indonesia360net) on

No comments:

Post a Comment