The Multi-Level Waterfall ( Air Terjun Bertingkat Gitgit )





As the name implies, the Multi-Level Waterfall consists of several water levels following the rocky terraces. There are at least 3 relatively high levels. Each of these levels has a fall of water forming a pool at its base. With very clean and clear water. The height of each level varies, but overall it becomes a fairly high waterfall.


This condition allows visitors to play in the water fall freely, even climbing to the upper terrace. The existence of this Multi-Level Waterfall under Campuhan Waterfall and located not far around 500 m only. Walking down a descending path will reach the location of this waterfall.


Compared to the other two waterfalls (Campuhan and Gitgit) Waterfall The fewest terraced visitors. This is because the existence of the parking lot is not on the roadside, Moreover signpost signposts are located on the roadside is very small so often invisible. Also the existence of the parking lot away from the road so that to get to the location must walk through the path to the location of the waterfall is located.


Below the waterfall is a bridge that runs from the flow of the river that flows.


Source : sites.google.com/site/wisataairterjun/bali/air-terjun-bertingkat---buleleng


Air terjun ini memang unik dan lebih istimewa jika dibandingkan dengan air terjun lainnya yang pernah anda temui karena masing-masing tingkatan memiliki dataran yang berbentuk kolam, kolam ini merupakan hasil abrasi dari jatuhan air terjun tersebut. Ketinggiannya pun berbeda untuk masing-masing tingkatan, namun terbilang cukup tinggi. Setidaknya ada 3 tingkatan utama pada Air Terjun ini dengan ketinggian yang relatif tinggi. Selain itu terdapat pula beberapa tingkatan lainnya yang lebih rendah sehingga memungkinkan para wisatawan untuk bermain di tempat jatuhnya air. Kita juga bisa mendaki ke atas jika memiliki keahlian dalam memanjat dan mencapai teras yang lebih atas dan lebih tinggi lagi untuk melihat jatuhan air yang lebih tinggi lagi. Untuk bisa sampai ke air terjun ini pun terbilang tidak sulit, kita hanya perlu menempuh jarak 500 meter saja. Bahkan dengan berjalan kaki pun kita bisa sampai, hanya dengan menyusuri jalan setapak dengan medan yang menurun. Lokasinya bertepatan dibawah air terjun Campuhan. Namun air terjun Bertingkat ini pengunjungnya memang tidak sebanyak di Air Terjun Campuhan. Jika anda berangkat dari Denpasar, setidaknya membutuhkan waktu sekitar 1,5-2 jam perjalanan jika anda menggunakan kendaraan bermotor. Location : Air Terjung Bertingkat Gitgit Singaraja Bali cc : @infosingaraja @pemerintah_provinsi_bali @explorebali #indonesia360 #indonesia360net #airterjun #airterjunbertingkat #gitgit #singaraja #bali #explorebali #wisatabali #aboutbali #instagood Picture : @kmg_suryana
A post shared by indonesia360.net (@indonesia360net) on

No comments:

Post a Comment