Padang Bunga Kasna: Edelweiss Garden in Bali


Padang Bunga Kasna is a plant that lives wild in the area of ​​Mount Agung and gradually many people who cultivate the flower. This flower is sold for praying purposes for the Hindus. This Flower Kasna grows fertile in the area of ​​Temukus Village, whose weather is perfect for the growth of this flower. Also in this area there is a refreshing view of the eye, we can see the hill, flower garden.

For those of you who are looking for interesting photo spots, you can try them in this area. You who want to go to this tourist attraction can come at harvest time, or two weeks before Hari Raya Galungan Hindus.

This tourist attraction is located in the Village Temukus, District Rendang, Karangasem, Bali. Since the access road to this tourist attraction is quite difficult, you can find a way to Pura Besakih and look for Temukus Village. From the city of Denpasar you only need about 2 hours to go to this sights. Access road in Temukus Village is small, because it can only be passed by one car only.

Padang Bunga Kasna ini adalah tumbuhan yang hidup liar di daerah Gunung Agung dan lambat laun banyak warga yang membudidayakan bunga itu, bunga ini dijual untuk keperluan persembahyangan bagi Umat Hindu.Bunga Kasna ini tumbuh dengan suburnya di kawasan Desa Temukus, yang cuacanya sangat cocok untuk pertumbuhan bunga ini.Selain itu di daerah ini terdapat pemandangan yang menyegarkan mata, kita dapat melihat bukit, kebun bunga. . Untuk kalian yang mencari spot foto menarik, kalian bisa mencobanyak di kawasan ini.Kalian yang ingin pergi ke wisata ini bisa datang pada saat musim panen tiba, atau dua minggu sebelum hari Raya Galungan Umat Hindu.Wisata ini berada di Desa Temukus, Kecamatan Rendang, Karangasem, Bali.Akes jalan cukup sulit, kalian bisa mencari jalan menuju Pura Besakih dan mencari Desa Temukus.Dari Kota Denpasar kalian hanya memerlukan waktu sekitar 2 jam untuk ke wisata ini, untuk akses jalan di Desa Temukus terbilang kecil karena hanya bisa dilalui oleh satu mobil saja. . sumber : gunsgloriess.blogspot.co.id indonesia360.net 12082017.1.2 . #indonesia360 #indonesia360net #JelajahIndonesia #liburan #wisata #Karangasem #Bali #melali #unik #budaya #Indonesia #indonesiakeren #wonderfulindonesia #travel #wisata #wisatabali#tahukahanda #fyi #tahukahkamu #info #follow4follow
A post shared by indonesia360.net (@indonesia360net) on

No comments:

Post a Comment